Re: Er alle til salgs?
Newsgroup: no.samfunn.seksualitet
Posted by: Arne Brendmo
2006-09-04 16:34:09

Keera Ann Fox skrev:

> Pussig, det der, siden jeg gjentar det poenget i alle kj=F8nnsdebatter.
> Men folk vil dytte folk i b=E5s og bruke generaliseringer i stedet for =
=E5
> innse at man faktisk _tiltrekker_ visse typer mennesker fordi man selv
> har en oppf=F8rsel visse typer mennesker liker. En mann som f=E5r en kvin=
ne
> som forlanger at han er tankeleser, har selv en oppf=F8rsel som tiltrekker
> slike kvinner.

Jeg pr=F8ver =E5 forestille meg hva slags oppf=F8rsel dette kan v=E6re,
men jeg kommer ikke p=E5 noe. Det m=E5 ihvertfall v=E6re noe veldig
vanlig. Kan du gi et hint? :)

Det er ogs=E5 mitt inntrykk at dette med =E5 regne ting som under-
forst=E5tt er et typisk kvinnelig trekk. Men da tenker jeg ikke bare
p=E5 kj=E6rester, selv om slikt blir mest merkbart i et forhold. Man
kjenner jo andre kvinner ogs=E5; kolleger, venner og familie.

Selvsagt er det en generalisering =E5 si at _alle_ kvinner er slik,
men det er en grunn til at slike generaliseringer er gangbare,
og blir igjenkjent av de fleste menn.

-abre

More >>

Domain Registration: