JasmineCorp Directory

Usenet News Group Archives!!!

Usenet Groups:

Re: =?ISO-8859-1?Q?=C5_finne_en_god_elsker?=
Newsgroup: no.samfunn.seksualitet
Posted by: Alf P. Steinbach
2006-09-04 19:43:32

* Erik J. Helgesen:

> Han var en flott mann, virket spennende og omsorgsfull, med mye
> humor og med kunnskap på mange områder, og lang erfaring fra
> flere samboerskap. Vi møttes flere ganger, og jeg så et stort
> potensiale - også for god sex.
>
> Første forsøk ble en stor nedtur. Etter litt dårlig og hardhendt
> kyssing la han seg oppå meg slik at jeg helt mistet pusten. Så satte
> han i gang med pumpesex, som minte mer om armhevinger med
> hofteknekk enn god og nær sex. Det varte og det rakk, og der jeg lå
> var jeg ikke i stand til å ta styringen fra ham. Det gikk for ham uten
> [...]

Fra en ikke-ekspert, en ren observasjon: folk flest er utrolig mer
tankeløse enn man kan forestille seg, og spiller ofte kun av et fast
repertoar av responser, uten at der ligger noen tanker bak. En som har
et passende slikt responssett kan for eksempel bli oppfattet som
omsorgsfull. Men når vedkommende plasseres i en situasjon der han eller
hun ikke har lært "riktig" responsliste å spille av, og må velge
responser ut fra en forståelse av andre og faktisk omsorg for andre,
blir det klarere at det ikke er noen egentlig tanke eller omsorg
involvert: responsene blir upassende, orientert mot overfladiske ting.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is it such a bad thing?

More >>