JasmineCorp Directory

Usenet News Group Archives!!!

Usenet Groups:

Re: Mittalaitteen runko jännitteellinen?
Newsgroup: sfnet.keskustelu.rakentaminen
Posted by: Ari Laitinen
2008-08-06 08:57:33

tapio.linkosalo@helsinki.fi.invalid wrote:
> Jatketaan. Avasin aamutuimaan virtalähteen rungon, että pääsin
> mittailemaan jännitteitä. Samassa yhteydessä huomasin, ettei
> mittalaitteen runko enää tunnu jännitteelliseltä. Sitten tuli
> mieleen, että on kengät jalassa, eilen olin sukkasillani, joten otin
> toisen kengän pois. Ja zzap, taas on potentiaalia. Siis kengän
> kumipohja riittää eristeeksi.

Sinulla on sama vika kuin minulla. Kykenen tunnistamaan sormillani
maadoittamattoman sähkölaitteen, jossa on kapasitiivinen yhteys
verkkojännitteeseen. Kaikki eivät tähän pysty.

More >>

Domain Registration:
.com .org .net
.info .biz .us